تحقیق کلمات کلیدی بدون افزونه

معرفی ابزار تحقیق کلمات کلیدی و کیورد ریسرچ:8 ابزار رایگان و پولی بلاگ وب مهر

در حالی که ابزارهایی مانند SEMrush و Ahrefs وجود دارند که این فرآیند را آسان می‌سازند، همانطور که گفتیم این گزینه‌های مشهور، برچسب قیمت گزافی را در پی دارند. اگر یک بازاریاب چند کانالی هستید یا در فضای تجارت الکترونیک کار می‌کنید، سلطه‌گر ابزار کلید واژه ابزاری برای شماست. رایان رابینسون یک وبلاگ نویس حرفه ای است و به عنوان سرپرست محتوا در ارائه دهنده CRM Close، رایان با نکات دردناک بازاریابی محتوا آشنا است. تجربه استفاده از سئو سیگنال به عنوان ابزار ایرانی و قدرتمند را از خود دریغ نکنید. اگر تخصص شما تنها در حوزه سئو است پیشنهاد می‌کنیم زمان خود را صرف یادگیری و استفاده از این ابزار نکنید. اگر به هردلیل دسترسی شما به سایر ابزارها امکان پذیر نبود از این گزینه استفاده کنید.

یکی از ابزارهای رایگان گوگل برای تحلیل، تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی که در بین وب مستران و کارشناسان سئو استفاده از آن بسیار رایج است، گوگل سرچ کنسول است. عملکرد آن مشابه Bing Webmaster بوده با این تفاوت که سطح دسترسی گسترده و اطلاعات دقیق تری از کلمات و درخواست کاربران به سایت را ایجاد می‌کند. Ubersuggest یکی از ابزارهای قدرتمند برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی است که می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی مرتبط و پرطرفدار برای محتوای خود کمک کند. این ابزار با تکیه بر اطلاعات Google Suggest، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه نمودار و وب سایت هایی که بالاترین رتبه را برای آن کلمات کلیدی دارند، به شما ارائه می دهد. یافتن کلمات کلیدی مناسب برای محتوای فارسی امری ضروری برای ارتقای رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر است.

مزیت گوگل نسبت به بینگ این است که می‌توانید فیلترهای مختلفی را بر روی اطلاعاتی که نمایش داده می‌شود اعمال کنید تا نتایج معنادارتری در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال، با استفاده از دکمه New در قسمت فیلترها، انتخاب Query و سپس درج کلمه SEO، فقط کلمات کلیدی حاوی کلمه SEO نمایش داده خواهند شد. نموداری که در بالای جدول کلمات کلیدی قرار دارد نیز می‌تواند در درک روند جستجوها و مقایسه دقیق‌تر کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور کافی است که بر روی کلمه کلیدی مورد نظر کلیک کنید تا صفحه مجدداً بارگذاری شود؛ در این حالت فقط آمار همان کوئری یا کلمه کلیدی که روی آن کلیک کرده‌اید نمایش داده می‌شود. وب‌سایت Keyword Tools یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان است که به کاربران کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنند.

مگر اینکه بخواهید پولی را در کمپین‌های Google Ads صرف کنید.همچنین تجزیه و تحلیل حجم جستجو شما محدود به دامنه‌ها (به جای حجم دقیق جستجوی) محدود می‌شود. برای تجزیه و تحلیل حجم دقیق جستجو، ممکن است نیاز به یک ابزار دیگر، مانندRank Tracker  داشته باشید. این ابزار به شما نشان می‌دهد که حجم جستجو، اطلاعات هزینه هر کلیک، رقابت تبلیغاتی و نوسانات فصلی ترافیکی، همه در یک مکان جای گیرند و حتی به شما این امکان را می‌دهد که PPC چه آینده را برای کلمات کلیدی شما، رقم خواهد زد. بنابراین، قبل از شروع هر کمپین بازاریابی موتورهای جستجو، شما باید لیست کلمات کلیدی خود را بین جستجوگرها و هدف PPC تقسیم کنید و بهترین مکان برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز، بدیهی است که تبلیغات در گوگل می‌باشد. رقابت در بعضی از کلمات کلیدی بسیار زیاد است و زمانی که نتوانید از نهایت قدرت سئو خود بهره ببرید باید از این ابزار استفاده کنید و با پرداخت هزینه، خود را به صفحه اول گوگل ببرید.

دلیل ما برای معرفی این ابزار در لیست خود این بود که در منابع دیگری به آن اشاره شده و می‌تواند برای شما گمراه کننده باشد. تصویر زیر نمایی از محیط کاربری و امکانات ابزار Keyword Planner را نشان می‌دهد. Keywords Everywhere یک افزونه رایگان برای انواع مرورگرهاست و زمانی که شما به طور معمول در حال جستجو در Google، Bing،  YouTubeو سایت‌های دیگر هستید استفاده می‌شود. این ابزار برای کشف ایده‌های کلیدی غیرقابل پیش‌بینی از جنبه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی، اگر دنبال کیوردهای اختصاصی برای یک موضوع خاص و تخصصی هستید، باید به انجمن‌های تخصصی بروید و در این فروم‌ها به دنبال کیوردهای جدید باشید. Moz معیارهای سختی و حجم معمولی را ارائه می دهد، به علاوه چند معیار بسیار مفید که در هیچ جای دیگری ندیده ام.

نسخه رایگان سئو کبوتر به راحتی و با وارد کردن آدرس ایمیلتان قابل استفاده است. نسخه پولی این ابزار، امکانات و قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تری را برای جستجو و تحقیق کلیدواژه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. اما برای اطمینان، کسانی را که به آن‌ها علاقه دارم می‌گیرم، سپس آنها را به ابزار تحقیق کلمه کلیدی دیگری مانند رتبه‌بندی SE تغذیه می‌کنم تا حجم جستجوی ماهانه و دشواری رقابت آنها را بررسی کنم. می‌توانید از آن برای یافتن کلیدواژه‌های جدید و داغی که رقبای شما درباره آن‌ها نمی‌دانند استفاده کنید و تجزیه و تحلیل کنید که آیا حجم جستجوی یک کلمه کلیدی در حال افزایش یا کاهش است. البته، کنسول جستجوی گوگل تنها زمانی ارزشمند است که در حال حاضر مقداری ترافیک داشته باشید، بنابراین بهتر است در کنار سایر ابزارها از آن استفاده کنید.

تصور کنید من به عنوان یک مدیر سایت، با تحقیق کلمات کلیدی به کلمه هایی مثل کفش، لباس و… رسیده ام. حالا تصمیم میگیرم روی کلمه کفش سایتم را بهینه کرده و به صفحه اول برسم تا با جذب کاربرانی که این کلمه را جستجو میکنند، محصولاتم را به آنها بفروشم. با ابزار KWFinder می‌توانید به‌سادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی می‌شود. کاربران زمانی  کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو می‌کنند که به‌دنبال یادگیری یا پیدا کردن پاسخ یک سوال هستند. عباراتی مانند «چگونه»، «چیست» و «راهنمای» نمونه‌هایی از این نوع کلمات‌اند.

بوسیله این ابزار می توان با وارد کردن یک عبارت و یا کلمه مورد نظر، کلمات کلیدی مناسبی را برای استفاده در مقالات و تولید محتوای خود بدست آوریم. این ابزار کاملا رایگان است و بوسیله آن می توانیم تعداد زیادی کلمه کلیدی دریافت کنیم. کاربرد سایت و ابزار تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و درک نیت جستجوی کاربران، وبسایت‌ها می‌توانند محتوای خود را بهتر تنظیم کرده و در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنند. این امر نه تنها باعث افزایش ترافیک وبسایت می‌شود بلکه کیفیت بازدیدکنندگان نیز افزایش می‌یابد؛ زیرا افرادی که وارد سایت می‌شوند بیشتر احتمال دارد که به خدمات یا محصولات ارائه شده علاقه‌مند باشند. همچنین، این ابزارها می‌توانند به کسب   ‌و کارها کمک کنند تا روندهای جدید بازار را شناسایی کرده و استراتژی‌های بازاریابی خود را بر اساس نیازهای واقعی کاربران تنظیم کنند.

پس وقتی که قصد انجام پروژه سئو سایت خود یا دیگران را دارید همیشه باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که با سئو هر کلمه، قصد دارید چه کسی را سمت سایت خود جذب کنید. وقتی قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را هم دارید باید از اول به این فکر کنید که قصد دارید چه کسی را به سمت سایت خود هدایت کنید. برای مثال در همین مقاله که تمرکز اصلی عبارت “سئو محتوا” است ، عبارت “آموزش سئو محتوا” هم جزو lsi ها محسوب میشود. یا زمانی که مخاطب کلمه خرید گوشی را جستجو میکند، نیتش این است که به یک صفحه پر از تلفن های همراه برسد که قیمت و مشخصات شان تعیین شده تا بتواند یکی را انتخاب کند. حالا ما به عنوان مدیر سایت باید این نیت را با ساخت صفحه مناسب جوابگو باشیم.

شما در کنار این فروم‌های خارجی می‌توانید از فروم‌های ایرانی که برای یافتن کیوردهای فارسی خیلی مفید هستند، استفاده کنید. ولی اگر صرفا به دنبال کیوردهای عمومی هستید، می‌توانید از طریق فروم‌های عمومی و همگانی که معمولا رایگان هم هستند، آنها را پیدا کنید. به این ترتیب، در نتایج گوگل یا موتور جستجو یا موضوعات مرتبط را خواهید یافت یا فروم‌ها یا انجمن‌های تخصصی مربوط به موضوع موردنظر خودتان را می‌یابید. نکته مهم در این روش انتخاب است؛ یعنی شما باید بتوانید بین موضوعات و اصطلاحات مهمی که در گفتگوهای اینترنتی می‌بینید، کیوردهای درست و مناسب را انتخاب کنید. لازم به ذکر است با توجه به آن که ایران در میان کشورهای موجود در این نرم افزار نمی باشد، اما می توان با انتخاب کشورهای فارسی زبان دیگری از تمام قابلیت های این نرم افزار استفاده کرد.

اینجوری کار میکنه ابتدا وب سایت را بارگیری می کنید و موتور جستجویی را انتخاب می کنید که می خواهید پیشنهادات تکمیل خودکار را از آن دریافت کنید. فقط کافی است یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید، مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای ایجاد گزارشی پر از هزاران پیشنهاد، اینتر را بزنید. به غیر از KWFinder، ابزارهای SERPChecker و SERPWatcher Mangools نیز برای تحقیقات کلمات کلیدی مفید هستند. این سبب می شود مرتب سازی، فیلتر کردن و انتخاب کلمات کلیدی حتی بر اساس کشور مورد نظر شما آسانتر و هدفمند تر باشد. حال که با اهمیت کلمه کلیدی آشنا شدیم، چند نمونه از ابزار های رایگان یافتن کلمات کلیدی را معرفی خواهیم کرد.

اگر در ابتدا کلمه کلیدی انتخاب کنیم که رقابت در آن زیاد باشد به احتمال زیاد برای رسیدن به رتبه مناسب باید هزینه و وقت زیادی را صرف آن کنیم. اما متخصصان سئو در ابتدا با سئو در کلمات کلیدی آسان کار را شروع می کنند  در انتها به هدف نهایی خود می رسند که هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ زمان به صرفه تر است. اگر شما صاحب یک آمازون استور (فروشگاه آنلاین) هستید، Merchant Words بهترین ابزار تحقیق کلمه کلیدی برای شما است. با این حال، طرح رایگان شما را به دو جستجوی کلمه کلیدی در روز محدود می کند و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را ارائه نمی دهد. برای هر تصویری که در صفحه استفاده می‌کنید، حتماً یک متن جایگزین (Alt Text) بنویسید.

اگر تصویر با موضوع صفحه مرتبط است، متن جایگزین باید هم توصیفی باشد و هم به‌صورت طبیعی شامل کلمه کلیدی باشد. این کار علاوه بر کمک به سئو، به کاربران دارای مشکلات بینایی هم کمک می‌کند تا مفهوم تصویر را بهتر درک کنند. بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای آن بیاورید تا سریعاً موضوع صفحه مشخص شود. این نکته در عنوان سئو (متا تایتل) هم مهم است و می‌تواند باعث جذب کلیک‌های بیشتر شود. اگر تازه وارد حوزه سئو شده‌اید، می‌توانید از ابزارهای رایگان مانند Google Keyword Planner یا Ubersuggest استفاده کنید. اما اگر به دنبال تحلیل‌های پیشرفته و امکانات بیشتری هستید، ابزارهای پولی مانند Ahrefs یا SEMRush را انتخاب کنید.

لیستی از مهم‌ترین و بهترین موضوعات و کلمات کلیدی را از بین گفتگوها و مباحث فروم‌ها تهیه کنید تا بعدا از بین آنها بهترین‌ها را برای تولید محتوا انتخاب کنید. این اطلاعات و داده‌هایی که کاربران به طور شفاف و بدون هیچگونه فیلتری در فروم‌ها وارد می‌کنند، منبع ارزشمندی برای شناسایی موضوعات و کیوردهای مرتبط با موضوع سایت شما یا هدفی که دنبال می‌کنید، است. و با استفاده از قابلیت دیگر این ابزار می توان آمارهای مربوط به کلمه کلیدی خود از جمله تعداد جستجوها را دریافت کنید و تا حدودی نیز پیش بینی از عملکرد آن در آینده بدست آورید. شما به راحتی می‌توانید هر دوی این روش‌ها را در صفحه جستجو و نتایج گوکل مشاهده و از آنها استفاده کنید. برای استفاده از این دو روش، نه نیاز به حساب یا اکانت دارید و نه خرید نسخه پولی، چون کاملا رایگان و در دسترس است.

ابزار رایگان Keyword Tool کلمات کلیدی طولانی را با استفاده از قابلیت تکمیل خودکار گوگل تولید می‌کند و بیش از 750 پیشنهاد برای کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. این ابزار از 192 دامنه گوگل و 83 زبان پشتیبانی می‌کند و به کاربران کمک می‌کند کلمات کلیدی را برای مخاطبان و مناطق خاص تنظیم کنند. این ابزار برخلافGoogle Keyword Planner، بر روی کلمات کلیدی خاص و مرتبط برای رشد ارگانیک و تولید محتوا تمرکز دارد. نسخه پیشرفته آن، Keyword Tool Pro، پیشنهادات بیشتری ارائه داده و تجزیه ‌و تحلیل‌های قوی‌تری برای متخصصان دارد. با استفاده از این ابزار کاربردی، کاربران می‌توانند استراتژی‌های جستجوی خود را بهینه کرده و ایده‌های بهتری برای محتوا دریافت کنند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است.

باقی کلمات هم کانپست با کلمه کلیدی اصلی که میخواهیم در همین صفحه به کار بروند. همانطور که مشخص است، وقتی من یک کلمه دانه (لاک ناخن) را در این ابزار جستجو میکنم، به طور خودکار این ابزار تعداد زیادی کلمه مرتبط به آن را به من نشان میدهد. Keyword.Guru از موتورهای جستجوی برتر (گوگل ، یاهو، بینگ) و وب سایت‌های تجارت الکترونیک (آمازون، eBay) نتایج را جمع اوری می‌کند. برای اینکه یک محتوای مناسب برای سئو تولید کنیم ابتدا باید تعدادی کلیدواژه انتخاب کنیم. سپس حول موضوع مورد نظر و با استفاده از آن کلمات، محتوا را تولید و بهینه سازی کنیم. توجه داشته باشید که می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری را با ابزارهای سئو ممتاز مانند Semrush و Ahrefs Keywords Explorer دریافت کنید.

Bing Webmaster ابزاری رایگان از مایکروسافت است که به صاحبان و مدیران وب سایت اجازه می دهد تا وب سایت های خود را به خزنده فهرست Bing اضافه کنند تا مطمئن شوند سایت های خود در جستجوی Bing در دسترس هستند. یکی امتیاز CTR ارگانیک است که درصد کلیک‌هایی را برای آن کلمه کلیدی به شما می‌گوید که به جای تبلیغات پولی به نتایج ارگانیک می‌رود. اگر کلمه کلیدی را مشاهده کردید که به آن علاقه دارید، می توانید آن را به «پیشنهادات ذخیره شده» خود در بالا سمت چپ بکشید تا به لیست اضافه شود. همچنین، KWHero حداقل قدرت دامنه پیشنهادی را به شما می‌گوید که باید شانس رتبه‌بندی آن کلمه کلیدی را داشته باشید، که بسیار مفید است. در کنار هر پیشنهاد، تمام معیارهای معمول، مانند حجم جستجوی ماهانه، CPC و دشواری را خواهید دید.

این نرم افزار قابل دانلود است، بنابراین بر روی دسکتاپ شما اجرا می شود، نه در مرورگر شما مانند سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی. رتبه بندی SE انتخاب برتر ما است چندین ابزار مفید برای تحقیق کلمات کلیدی را در یک پلتفرم در اختیار شما قرار می دهد و یکی از بزرگترین پایگاه داده های کلمات کلیدی در بازار را دارد. در زیر، بهترین ابزارهایی را که می‌توانید برای کشف کلمات کلیدی شاداب، پرحجم و کم رقابتی که رقبای شما درباره آن‌ها نمی‌دانند، استفاده کنید، مقایسه می‌کنیم. و برای کمک به شما برای شروع، نحوه استفاده موثر از هر یک از آنها را نیز توضیح داده ایم. داده‌های جستجوی Google ممکن است ابتدایی به نظر برسند، اما اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهند که می‌توانید برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، کاوش هدف و ایجاد محتوا استفاده کنید.

ابزار Keyword Tool مرجع اصلی آمار جستجوی کلمات نیست و اطلاعات خود را از همان کیورد پلنر دریافت می‌کند. عددی که کیورد پلنر اعلام می‌کند متوسط جستجوی ماهانه براساس آمار یکسال اخیر است ولی می‌توانیم نمودار تغییرات جستجو را نیز مشاهده کرده و از صعودی یا نزولی بودن جستجوی هر عبارت مطلع شویم. این داده‌ها کمک می‌کند تا در مورد ارزش سرمایه‌گذاری روی یک عبارت در طول زمان و شناسایی فصل داغ فروش اطلاعات بیشتری کسب کنیم. هر کسب و کار یا هر هدفی که دارید، اولویت را با کلمات کلیدی بگذارید و از این ابزارها برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. وقتی شما شروع به جستجو در کادر جستجوی گوگل می‌کنید، این ابزار علاوه بر نمایش پیشنهادات خود گوگل، حجم جستجوی آن را نیز، در کنار پیشنهادات، برای شما نشان می‌دهد. به عبارتی، بهترین کار این است که لیست کیوردهایی که از این منابع پیدا می‌کنید را با ابزارهای تحلیلی و تخصصی سئو و همچنین ابزارهای کیورد ریسرچ هم بررسی کنید و تطابق دهید.

از آنجایی که موتور جستجوی بینگ به عنوان دومین موتور جتسجو بسیار پرکاربرد است نمی توان کاربران آن را نادیده گرفت و می توان از ابزار وب مستر آن برای تحقیق کلمات کلیدی به صورت رایگان کمک گرفت. در حالی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی پولی بیش‌ترین داده‌ها را ارایه می‌دهند (با ساده‌ترین راه برای کشف آنها)، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگان هم می‌توانند بسیار مفیدباشند. بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در این لیست این کارها (و بیشتر) را آسان تر می کند. اگر یک بازاریاب دیجیتال هستید، افزونه رایگان کروم Surfer یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که می توانید استفاده کنید. GetKeywords یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی محلی است. Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است.

این سؤالات در قالب‌های مختلفی مانند “چه چیزی”، “چگونه”، “چرا” و “کجا” دسته‌بندی شده‌اند. در دنیای امروز، بازاریابی محتوا نقش حیاتی در جذب مخاطب و افزایش ترافیک وب‌سایت ایفا می‌کند. برای تولید محتوایی جذاب و کاربردی، لازم است به نیازها و خواسته‌های مخاطبان خود توجه داشته باشید. یکی از ابزارهای مفید برای شناخت این نیازها، وب‌سایت Answer the Public است. این گزارش با دریافت سایت یک رقیب، لیستی از کلمات کلیدی که در آن جایگاه دارد را به همراه رتبه و میزان جستجو ارائه می‌کند. این بخش از نظر کارایی شباهت‌هایی با ابزار آنالیز سایت در سئو سیگنال دارد.

این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغ‌کنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه می‌دهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. به هر حال گوگل برای اینکه صفحه شما را به کاربران نشان دهد و نه صفحه رقیب‌تان را دلیل قانع کننده‌ای می‌خواهد. خوشبختانه در این ابزار می‌توانید آدرس صفحاتی را پیدا کنید که با کلمه مدنظر شما ساخته شده و رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه کلمات کلیدی یک صفحه وب را پیدا کنید، از افزونه Wordtracker Scout استفاده کنید. Wordtracker Scout به شما نشان می‌دهد که در هر صفحه محتوای موجود، از چه کلمات کلیدی‌ای استفاده شده است.

Sonar پایگاه داده ای با بیش از 180 میلیون کلمه کلیدی به زبان های مختلف دارد که در زمان واقعی به روز می شوند. همچنین دارای معیارهایی است که معمولاً در ابزارهای کلیدواژه رایگان در دسترس نیستند و تا 45 زبان را پشتیبانی می کند. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و به‌طور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی می‌شوند. استفاده صحیح از آن‌ها در صفحات محصول و لندینگ‌پیج‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. اگر دسترسی به کیورد پلنر برای شما دشوار است استفاده از ابزار Keyword Tool بهترین گزینه خواهد بود.

این ابزار با نمایش حجم جستجو، سطح رقابت و هزینه هر کلیک (CPC) اطلاعات مفیدی برای بهبود استراتژی‌های سئو فراهم می‌کند. همچنین، پیشنهادات از جستجوهای تکمیل خودکار گوگل و کلمات مرتبط را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند کلمات کلیدی مناسب‌تری پیدا کنند. Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و میزان رقابت بر سر آن‌ها را نشان می‌دهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای محبوب و ایده گرفتن برای کلمات کلیدی جدید نیز می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید. ابزار رایگان SEO.ai برای تولید کلمات کلیدی با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است. کاربران می‌توانند در این ابزار توضیح کوتاهی درباره کسب‌وکار یا وب‌سایت خود وارد کرده و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند برای بهبود سئوی خود دریافت کنند.

می توانید از آن برای ایجاد ایده از پایگاه داده عظیم Moz با بیش از 1.25 میلیارد کلمه کلیدی استفاده کنید. در کنار هر ایده کلمه کلیدی، QuestionDB حجم جستجوی ماهانه و نمره دشواری تخمینی را به شما نشان می دهد. داده‌های این معیارها از DataForSEO که یکی از APIهای پایگاه داده پیشرو SEO است، به دست می‌آید، بنابراین نسبتاً دقیق هستند. مجموعه ای از ویژگی های دیگر وجود دارد که بدون شک به غیر از موارد فوق مفید خواهید بود، از جمله تجزیه و تحلیل قدرتمند SERP، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی، ردیابی رتبه و گزارش و ماژول های تحقیق رقبا. برای شروع کار با KWHero، هر کلمه کلیدی را وارد کنید و مکانی را که می خواهید در آن رتبه بندی کنید انتخاب کنید، سپس جستجو را بزنید. این ابزار یک گزارش جامع پر از ایده های کلمه کلیدی را در کنار معیارهای CPC، حجم و دشواری بارگذاری می کند.

این افزونه پس از نصب چنانچه در موتورهای جستجو واژه ای را وارد کنید ،میزان سختی آن و کلمات کلیدی پیشنهادی را به شما ارائه می دهد. این کلمات را می توانید با فرمت های مختلف استخراج کنید و در فرآیند تحقیق کلمه کلیدی از آن استفاده کنید. Kw finder یکی از وب سایت های رایگانی است که داده های مفیدی را در مورد کلمات کلیدی در اختیارتان می گذارد. از جمله داده هایی که برای کلمات پیشنهادی نمایش داده می شود، ترند یا روند جستجوی آن کلمه یا عبارت، تعداد جستجوی ماهانه در طی یکسال، میزان رقابت در آن کلمه و سختی یا دشواری کلمه کلیدی است. Bing Webmaster Tools برای موتور جستجوی Bing است، نمونه همسان گوگل سرچ کنسول برای گوگل است.

برای بدست آوردن کلمه های کلیدی کافیست ابتدا یک کلمه و یا یک URL را وارد کرده و سپس با دنیایی از کلمات کلیدی مواجه شوید. از قابلیت ها و امکانات Moz می توان به مواردی همچون قابلیت ذخیره فهرست کلمات کلیدی، تحلیل و روند هر کلمه و اطلاعات مفیدی که در رابطه با هر کلمه کلیدی در اختیار کاربرانش می گذارد، اشاره کنیم. بسیاری از موارد دیگر از مزایای آن که با نصب و اجرای این برنامه می توان آن ها پی می بریم. این ابزار دارای یک نسخه رایگان است که بوسیله آن می توان با وارد کردن یک عبارت کوتاه و یا کلمه کلیدی مورد نظر، کلمات بیشتری را دریافت کنید و از آن ها بعنوان کلمه کلیدی در وبسایت خود استفاده کنید. جزییات کاملی مثل تعداد کلیک بر روی یک کلمه کلیدی خاص در بازه زمانی مشخص و ایجاد فیلترهای مشخصی برای دریافت نتایج بهتر، از جمله مزیت‌های کاربردی این ابزار جستجوی کلمات کلیدی نسبت به ابزار مشابه آن است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری