تبلیغات هدفمند کلیدی برای جذب مخاطب2022-11-29
جذب مخاطب هدفمند استراتژی های موفق و کاربردی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان
استفاده از این لیست شماره موبایل سامانه پیامکی تبلیغاتی کاملا رایگان است. تبلیغات از هر کانالی که باشد نیازمند به کارگیری خلاقیت توسط شما خواهد بود. پیام رسان با ارائه امکانات متنوع ارسال پیامک انبوه ، راه های انتخاب زیادی پیش پای شما خواهد گذاشت.
تبلیغات هدفمند باید به طور مرتب بهروز رسانی شوند تا میزان کلیلک در سطح بالایی باقی بماند. بنابراین، بهتر است از تاکتیکهای تبلیغاتی خلاقانه برای ترغیب مخاطبان هدف استفاده کنید تا آنها بیشتر روی بنر شما کلیک کنند. تبلیغات هدفمند هم درست مثل هر استراتژی بازاریابی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. یعنی ممکن است حتی با یک بار بازدید از صفحهای در یک وبسایت برای مدتی طولانی تبلیغات یک محصول خاص را مشاهده کنید.
برنامههای حمایتی با برنامههای ارجاع شباهت دارند، اما بهجای ایجاد انگیزه برای ارجاع، به مشتریان پاداش میدهند تا در نقش سفیر برند، یک کسبوکار را بهطور فعالانه در کانالهای خود تبلیغ کنند. این روش، راهی مؤثر برای افزایش وفاداری مشتری و همچنین جذب مشتریان جدید است. برگزاری مسابقات یا قرعهکشیها در کوتاهمدت باعث ایجاد تعامل و جلب علاقه به یک برند میشود.
برای مخاطب جذابیت احساسی ایجاد کنید
در نهایت، انعطافپذیری در برابر تغییرات بازار و بازنگری دورهای اهداف، کلید اصلی توسعه کسبوکار و موفقیت در تبلیغات هدفمند خواهد بود. با توجه به گسترش اینترنت، شبکههای اجتماعی و فضای وب تاثیرگذارترین روشهای تبلیغاتی هستند که بازخورد بهتری نسبت به تبلیغات آفلاین دارند. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی از تبلیغات هدفمند را شامل میشود که میتوان متناسب با هدف، یک یا چند مدل از آنها را انتخاب کرد. استفاده جامعه امروزی از اینترنت و گوشی های هوشمند بسیار زیاد است بنابراین شبکههای اجتماعی، اپلیکیشنها و… بهترین روش ارتباطگیری با مخاطب امروز به حساب میآید.
برای اینکه کار با موفقیت انجام شود، لازم است که دقیق به جزئیات بپردازیم؛ به همین خاطر، این بخش را به ۶ قسمت تقسیم میکنیم تا هر مورد را جداگانه بررسی کنیم. این اطلاعات معمولا به کمک کوکیهایی به دست میآید که اطلاعات بازدیدکنندگان وبسایتها را ذخیره میکنند. در استوری یا پستهایی که منتشر میکنید، از مخاطبان جدید دعوت کنید که شما را دنبال کنند یا با شما تعامل داشته باشند. برای ایده گرفتن میتوانید از مقاله ایده تولید محتوا برای اینستاگرام ما استفاده کنید. اگر هر روز در حال شات کردن صفحات مختلف باشید، ممکن است مخاطبان خسته شوند و حتی صفحه شما را ترک کنند.
تأثیرگذاری بر رفتار مخاطبان با استراتژیهای هدفمند منجر به تعامل و خرید بیشتر میشود. تقویت جایگاه برند با ارتباطات قوی و تجربهات مثبت موجب وفاداری مشتریان و کسب مزیت رقابتی میشود. قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی، درک عمیق از بازار هدف از اهمیت بالایی برخوردار است. شناخت دقیق نیازها، علایق و رفتارهای مشتریان به شما کمک میکند که پیام تبلیغاتیتان را به درستی تنظیم کنید.
انواع مختلفی از تبلیغات در این پلتفرمها وجود دارد، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، استوریها و تبلیغات کروسل (Carousel Ads). با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود. در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند. مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد.
از امتیازدهی آنلاین و سایتهای بررسی بهره ببرید
برای اجرای تبلیغات هدفمند در موتورهای جستجو یا همان تبلیغات در گوگل از سابقه (History) مرورگر استفاده میشود تا بر حسب علایقتان آگهیهای تبلیغاتی نمایش داده شود. کوکیها در واقع فایلهایی هستند که دادههایی از جمله نحوه فعالیت و عملکرد کاربران در سایتها را ضبط و به پلتفرمهای تبلیغاتی ارسال میکنند. حتی میتوان دادههای لازم را از موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی جمع آوری کرد.
ایمیل آدرس بهترین چیزی است که میتوانید از ویزیتورها دریافت کنید، اما بیشتر مواقع ویزیتورها از دادن ایمیل خود به شما خودداری میکنند. دکمههای اقدام به عمل مانند “اینجا ثبت نام کنید” به این معنی برداشت می شود که میخواهید صندوق پستی ایمیل ویزیتورها را پر کنید از ایمیلهای بدرد نخور و اسپم. تقریباً 96 درصد مشتریهای کسبوکارهای B2B از رهبران آن صنعت محتوایی میخواهند که به آنها در تصمیمگیری خرید کمک کند. محتوای قانعکننده، کلیدیترین فاکتوری است که شما میتوانید به کمک آن خود را ارتقا دهید و به عنوان رهبر آموزشی در آن صنعت شناخته شوید. برای مثال، یک شرکت تولیدکنندهٔ محصولات آرایشی و بهداشتی لوکس، در این موقعیت، تصمیم گرفت که تنها در مجلاتی که زنان آن را بیشتر از مردان تهیه میکردند، تبلیغات هدفمند داشته باشد. یکی از مهمترین بخشهای شات کردن در اینستاگرام، تگ کردن صفحه مورد نظر است.
این نوع تبلیغات به خصوص در پیادهرویهای محلی و جامعههای کوچک میتوانند اثرگذار باشند. در ادامهٔ مطلب، با ذکر برخی مزایای Targeted Marketing، پاسخ این سؤال را در اختیارتان قرار خواهیم داد. اگر میخواهید در این قابلیت و بقیه ترفندهای اینستاگرامی خبره شوید، از دورههای ادمینی دیدوگرام استفاده کنید. هر سوالی درباره این موضوع داشتید، حتماً در کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.
البته قبل از اقدام به تبلیغات باید هویت بصری یکپارچه و حرفه ای برای کسب و کارتان تدارک ببینید. از طراحی لوگو گرفته تا طرح های بسته بندی و همچنین عکسهای محصولات و پوستر شما باید به شکلی حرفه ای آماده باشد. باید با استفاده از اجزاء هویت بصری برندتان محتوای بسیار حرفه ای تولید کنید. در طول سالها استفاده از سامانه پیام رسان هیچگاه در ارتباط با مشتریانمان دچار مشکل نشدیم و به لطف و زحمت پشتیبانی قوی و کارشناسان پیگیر پیام رسان همیشه بهترین خدمات را دریافت کردیم. وقتی محتوای مناسب و رضایت بخش رو آماده کردین، کمپین خودتون رو راه اندازی کنین.
- تبلیغات حرفهای، تخصصی است که به دانش گستردهای نیاز دارد؛ همچنین برای طراحی و اجرای اصولی آن به خلاقیت و تجربه بالایی نیاز است. {
- هدفمندسازی تبلیغات با آژانس تبلیغاتی مهم است به دلیل اینکه این کار به شما کمک میکند تا پیام خود را به مخاطبان مورد نظرتان منتقل کنید و بازدهی بالاتری از تبلیغات خود داشته باشید. |}{
- به این روش میتوان ترافیک ارگانیک جذب کرد، لیدهای ارزشمندی برای فروش ایجاد کرد و نرخ تبدیل و وفاداری مشتریان را افزایش داد. |}
- مثلا میتوان کاربرانی که سبد خرید خود را نیمه کاره رها کردهاند را نسبت به افرادی که فقط از محصولات یا خدمات دیدن کردهاند در سطوح پایینی قیف فروش قرار داد و به آنها توجه بیشتری کرد.
- با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. {
- تبلیغات ریتارگتینگ این کاربر را در سایتهای دیگری که به آنها مراجعه میکند، هدف قرار میدهد. |}
تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) موضوعی مهم و کاربردی در حوزه دیجیتال مارکتینگ به شمار میآید که میتواند بر میزان فروش و حتی توسعه برند تاثیر بسزایی داشته باشد. علاوه بر تمام این موارد، امکان نمایش تبلیغ بر اساس جنسیت مخاطب و همچنین محل زندگی در پنل یکتانت وجود دارد. پس از شارژ اکانت، کافی است کمپین موردنظرتان (بنری، همسان، پوش نوتیفیکیشن، ویدیویی یا پیامکی) را بسازید و تنظیمات هدفمندی را انجام دهید. موفقیت کمپین تبلیغاتی را با دقت زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید تبلیغات شما به حداکثر بهرهوری میرسد. اگر محتوای شما به اندازه مورد انتظار با مشتریان هماهنگ نیست، استراتژی خود را تغییر دهید و دوباره تنظیم کنید.
تبلیغات هدفمند امکان ردیابی و اندازهگیری موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را فراهم میکند. با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، میتوانید معیارهای کلیدی مانند بازدیدها، کلیکها، تبدیلها و بازگشت سرمایه را ردیابی کنید و بر اساس این دادهها، تصمیمگیریهای آگاهانهتری انجام دهید. برای تبلیغات هدفمند موفق، ابتدا مخاطبان خود را بهخوبی بشناسید، اهداف تبلیغاتی مشخصی تعیین کنید و از ابزارهای تحلیل و اجرای مناسب استفاده کنید. این روش به شما کمک میکند تا هزینهها را کاهش داده و نتایج بهتری کسب کنید.
وقتی که به مشتریان تبلیغات مرتبط با خودشون ارائه می شه، احتمال اینکه با برند شما درگیر و به خرید نزدیک تر بشن افزایش پیدا می کنه. این امر می تونه به تجربه ای روان تر و لذت بخش تر برای مشتری منجر بشه که می تونه وفاداری مشتری رو افزایش بده و به بهبود رضایت کلی اونها کمک کنه. پلتفرم های تبلیغاتی کوئری های جستجو و عادت های کاربران رو تجزیه و تحلیل می کنن و از این داده ها برای نمایش تبلیغات پولی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کنن. انتخاب زمان نامناسب برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی میتواند اثربخشی آنها را به شدت کاهش دهد. اگر پیام به درستی طراحی نشود یا با مخاطبان همخوانی نداشته باشد، تأثیرگذاری تبلیغ به شدت کاهش یافته و سردرگمی یا سوءبرداشت از پیام برند اتفاق میافتد. در بخش اجرای کمپین، دربارهٔ یک نمونه کمپین بازاریابی ایمیلی هدفمند صحبت کردیم.
تبلیغات محیطی نیز نوعی تبلیغات چاپی است، اما در ابعادی بسیار بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر. طراحی، مکان قرارگیری و هزینههای بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگیها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربهفرد تبدیل کرده است. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایتهایی مثل اسنپتریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده میشود. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواستهتان را در اینترنت جستجو میکنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که بهطور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر میشوند. مشتریان رویدادها را دوست دارند، زیرا به آنها فرصتی برای تجربۀ برندها میدهند. تبلیغات همسان (Native Advertising) شکلی از تبلیغات نمایشی پولی (Paid Display Advertising) است که با ظاهر، فرم و عملکرد محیط یا پلتفرمی که در آن ظاهر میشود مطابقت دارد.
همچنین، جمعآوری بازخورد از طریق نظرسنجیها یا نظرات در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا نقاط ضعف را شناسایی و بهبود دهید. پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان نیز رضایت آنها را افزایش میدهد. ماجرای قصهگویی را که یادتان است؟ در دنیای تبلیغات، محتوا یکی از ارکان اصلی است. محتوا به کسبوکارها کمک میکند تا با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنند، داستانی بسازند که جذاب باشد و تأثیر بگذارد و یک مشتری بالقوه را به مشتری وفادار تبدیل کند. تولید محتوا کار سادهای به نظر میرسد، اما ساخت محتوای عالی که با مخاطب همصدا شود، چالشبرانگیز است.
{تبلیغات پولی: راهی سریع و مؤثر برای رشد کسبوکار
|}بودجه ای که به دقت تنظیم شده می تونه به شما کمک کنه که منابع خودتون رو کجا سرمایه گذاری کنین و همچنین ردیابی بازده این سرمایه گذاری ها رو در آینده آسون تر می کنه. در نقطۀ مقابل، کارهایی مثل ارسال ایبوک آموزشی بهمنظور حفظ مشتری، رویکرد مستقیم محسوب میشود. محتوا میتواند در هر فرمی باشد؛ از محتوای متنی (همین چیزی که در حال خواندن آن هستید) گرفته تا ویدئو و ایبوک.
انتخاب یک کانال بازاریابی مناسب، به شما کمک میکند که به بهترین شکل، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. فرض کنید که میخواهید برای کمپین تخفیفات ویژهٔ روز مرد، برای کسبوکارتان، یک فروشگاه لباس برند وارداتی مردانه، کمپین تبلیغاتی راهاندازی کنید. در این شرایط، ابتدا لازم است که کانال بازاریابی مد نظرتان را انتخاب نمایید؛ برای مثال، بازاریابی پیامکی. در ابتدای ماجرای تجارت و بازرگانی، از شیوهای به نام «بازاریابی انبوه» (Mass Marketing) برای جذب مشتری استفاده میشد. در این روش، کسبوکارها تنها یک نمونهٔ تبلیغاتی که طراحی کرده بودند را در اختیار تمام مخاطبان هدف میگذاشتند و امیدوار بودند که در جلب توجه، موفق عمل کرده باشند. به طور کلی میتوان تمام استراتژیها را در افزایش میزان تبدیل مخاطبان عادی به مشتری موثر دانست.
کاهش دادن مقدار CPA برای خیلی از کسب و کارها یک هدف کلیدی به حساب میاد؛ چون می تونه به شما کمک کنه از بودجه تبلیغاتی خودتون ارزش بیشتری کسب کنین و ROI کلی خودتون رو بهبود بدین. مثلا می تونین از ابزارهای گوگل آنالیتیکس برای ردیابی تعداد افرادی که در نتیجه کمپین های تبلیغاتی شما از وب سایتتون بازدید می کنن کمک بگیرین. همچنین می تونین تعداد تبدیل ها یا تعداد افرادی رو که اقدام مورد نظر شما مثل خرید یا پر کردن فرم ها رو انجام میدن، ردیابی کنین. چون هر چقدر مخاطبان هدف شما بیشتر با تبلیغاتی که انجام میدین درگیر بشن، احتمال افزایش سرنخ ها، تبدیل ها و فروش شما هم بیشتر می شه.
در این میان، آگاهی از تعرفه کمپین تبلیغاتی و برنامهریزی دقیق پلاسینگ برای مدیریت این هزینهها، میتواند تفاوت بین یک کمپین موفق و یک کمپین ناکام را مشخص کند. به همین دلیل، توصیه میشود که کسبوکارها قبل از شروع هر کمپینی، بودجهبندی مناسبی انجام داده و هزینهها را به دقت پایش کنند تا از بازدهی مطلوب اطمینان حاصل نمایند. بودجهبندی و برنامهریزی تبلیغات اصولی نیز بخش های مهم تبلیغات هدفمند محسوب میشوند.
درک این معایب و یافتن راهحلهای مناسب، به شما کمک میکند تا بازاریابی پیامکی خود را بهینهتر و موثرتر کنید. با گسترش استفاده از اس ام اس مارکتینگ، بسیاری از کاربران ممکن است از دریافت پیامهای تبلیغاتی خسته شوند. پس فقط در صورتی پیام شما را میخوانند که محتوای جذاب را با یک شماره معتبر و آشنا برای آنها ارسال کنید. تبلیغات هدفمند همیشه بازدهی بالاتری نسبت به تبلیغات انبوه دارد و در بازاریابی اینترنتی نیز میتوانید از این روش استفاده کنید.
نتیجه این رویکرد، افزایش احتمال تعامل و تبدیل مخاطبان به مشتریان و کاهش هدر رفت منابع تبلیغاتی است. بنابراین در پاسخ به سوال تبلیغات هدفمند چیست، میتوانیم بگوییم تبلیغاتی که برایتان بازدهی بیشتری داشته باشد تبلیغات هدفمند گفته می شود. با دنبال کردن این مراحل و تمرکز بر نیازهای مخاطبان خود، می توانید کمپین های تبلیغاتی هدفمند و موفقی ایجاد کنید که نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. تبلیغات هدفمند یا هدف گذاری تبلیغات، راهی برای بازاریابان است تا تبلیغاتی را به مشتریان ارائه دهند که منعکس کننده ویژگی ها، علایق و رفتار خرید خاص آنها باشد. از طرف دیگر، تغییر سریع ذائقهٔ مشتریان و پیشرفت فناوری در تبلیغات دیجیتال یا رسانههای تبلیغاتی دیگر، میتواند برنامهریزیهای بلندمدت را دچار مشکل سازد. در چنین شرایطی، فقدان تحقیقات بازار و عدم توجه به مخاطبشناسی دقیق، منجر به اتلاف منابع میشود.
یعنی شما می توانید با دقت بسیار بالا افراد و مخاطبین خود را شناسایی و آن ها را هدف تبلیغات پیامکی خودتان قرار دهید. تبلیغات به معنای ارتباط هدفمند با مخاطبان برای معرفی محصولات یا خدمات و تشویق به خرید است. این فرآیند از طریق کانالهای مختلفی مانند رسانههای سنتی (تلویزیون، رادیو، روزنامهها) و دیجیتال (شبکههای اجتماعی، وبسایتها) انجام میشود.
تبلیغات هدفمند یعنی فرآیند طراحی و ارائه پیامهای تبلیغاتی به گروههای خاصی از مخاطبان با توجه به نیازها و علایق آنهاست تا مورد توجه آنان قرار گیرد و بازدهی بالایی داشته باشد. شما باید سعی کنید پیامهای خود را به طور دقیق و موثرتر به کسانی ارسال کنید که به احتمال بیشتری مشتری شما میشوند. تبلیغات هدفمند با استفاده از دادهها و فناوری، به شما کمک میکند تا افرادی را که به محصولات یا خدمات شما علاقهمند هستند شناسایی و تبلیغات خود را به طور خاص برای آنها هدفگیری کنید. این روش باعث میشود پیام تبلیغاتی شما در برابر افراد مناسبی قرار گیرد که با آن همخوانی دارند. رسانههای اجتماعی به یک پلتفرم مهم برای تبلیغات و تجارت الکترونیک تبدیل شدهاند. بسیاری از خریداران ترجیح میدهند از طریق رسانههای اجتماعی چون تولید محتوا اینستاگرام و سایت خرید کنند.
توانایی هدف گیری مجدد مشتریان قبلی یکی دیگه از مزایای تبلیغات هدفمند هستش. هدف گذاری مجدد به فرآیند نمایش تبلیغات شما به افرادی اشاره داره که قبلا به نوعی با برند شما تعامل داشتن. این می تونه شامل افرادی باشه که از وب سایت شما بازدید کردن، مواردی رو به سبد خریدشون اضافه کردن یا خریدی انجام دادن. این داده ها می تونه شامل مواردی مثل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد، سطح تحصیلات و علایق باشه.
در صورتی که سؤالی در این باره دارید، از طریق بخش نظرات این مطلب، با ما در ارتباط باشید. بازاریابی هدفمند (Targeted Marketing) به استراتژی بازاریابی اشاره دارد که در آن کسبوکارها تلاش میکنند محصولات، خدمات یا پیامهای تبلیغاتی خود را به گروه خاصی از مخاطبان ارائه دهند. این گروه براساس ویژگیهای خاصی مانند جمعیتشناسی، علایق، رفتارها، نیازها یا سایر مشخصات مشترک انتخاب میشوند. هدف این نوع بازاریابی، افزایش اثربخشی تبلیغات، کاهش هزینهها و بهبود تجربۀ مشتری است. اس ام اس مارکتینگ یکی از موثرترین روشهای بازاریابی است که به دلیل سرعت، دسترسی بالا و هزینه کم، مورد توجه بسیاری از کسبوکارها قرار گرفته است. با رعایت اصول و نکات کلیدی، میتوانید از این روش برای افزایش فروش و بهبود ارتباط با مشتریان استفاده کنید.
اگر ایمیلها را به شکلی هدفمند و شخصیسازیشده برای هر گیرنده بفرستید، شانس تبدیل آنها بالاتر خواهد رفت. توجه داشته باشید که مثل تعیین پرسونا، لزومی ندارد که دائماً به استراتژی تعیینی خود سر بزنید و آن را تغییر دهید؛ در واقع، هنگام تعیین استراتژی کلی، استراتژی هدفگیری هم مشخص میشود. در گام اول پس از بخشبندی بازار، شما باید پرسونای مشتری بالقوه که نمایندهٔ آن بخش است، تعریف کنید. با این کار، تشخیص این مسئله که در کجا و با چه پیامی به سراغ این بخش بروید، راحتتر میشود.
پیام تبلیغاتی این کمپین بر سادگی، راحتی و مقرونبهصرفه بودن استفاده از اپلیکیشن تأکید میکرد. همچنین، در قالب اهداف اطلاعرسانی، کاربران را با روش استفاده از اپلیکیشن و مزایای تاکسی اینترنتی آشنا میساخت. این اقدام نهتنها باعث افزایش آگاهی از برند و تشویق به خرید فوری (ثبت سفارش سفر) شد، بلکه در طول یک بازه سهماهه، تعداد کاربران فعال اسنپ را تا ۳۰ درصد بالا برد.
تبلیغات به عنوان یکی از ستونهای اصلی بازاریابی، تحول چشمگیری در سال ۲۰۲۵ تجربه میکند. پیشرفت تکنولوژی، تغییر رفتار مصرفکنندگان و ظهور پلتفرمهای جدید، فرصتهای تازهای برای تبلیغات موثر ایجاد کرده است. ما روشهای روشهای تبلیغاتی که در سال ۲۰۲۵ بیشترین اثربخشی را دارند را مورد ارزیابی قرار دادیم. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... برای مثال، بازدیدکنندههای صفحهٔ محصول یا کسانی که سبد خرید را رها کردهاند.
تبلیغات هدفمند در اینستا